sábado, 31 de octubre de 2009

SÓM ARTISTES

   Durant aquest mes hem estat treballant a MIRÓ. Hem vist els elements que aquest pintor utilitzava en els seus quadres:
  • Utilització del color negre per remarcar les figures.
  • Estreles, cercle, lluna i punts.
  • Figures: la dona i pardalets.
  • Altres colors: roig, groc, verd...
   Després d'analitzar i vore alguns quadres els/les  alumnes feren el seu propi dibuix.

             

DUES NOTICIES MÉS.

Continuem treballant les noticies. La del 9 d'octubre i altra dels xiquets i xiquetes del nostre centre que han sigut campions utonòmics de ciclocross.                                                                                 
         


domingo, 25 de octubre de 2009

TREBALLEM EL VOCABULARI

  El vocabulari el treballem en el seu llibre corresponent. 
                                                                             
Treballem en primer lloc la discriminació auditiva. Una vegada els alumnes han dit aquelles paraules que porten la lletra a treballar, decidim quines escriurem al llibre.
S'escriuen les paraules al dictat amb els dos tipus de lletra: de pal i cursiva, i després fan el dibuix correponent.
En aquest cas tenim  la "H h".

domingo, 18 de octubre de 2009

TREBALLEM ELS HÀBITS.

   Aquest curs continuem treballant els hàbits.
Una tasca fonamental per a l'educació infantil. Començarem a treballar-los en 3 anys, continuarem en 4  anys i ara en 5 anys, tenim alguns d'ells aconseguits, però altres s'han de treballar més sistemàticament.
   Continuant en el llibre d'hàbits, que cada familia té a sa casa, hem fet una fotocòpia de l'hàbit que ens interessa treballar, l'hem penjat al mural, en un lloc visible de la classe. Entre tots triem tres frases curtes del que hi ha que fer per cumplir l'hàbit, s'escriu i es recordarà al llarg de les properes sessions de treball.

1. "Parlem però també escoltem": mirar als ulls, assentir en el cap i fer sssssh...!
2. "Ens relacionem amb els altres i compartim": cal demanar les coses per favor, donar les gràcies, i demanar perdó.

 

sábado, 17 de octubre de 2009

FESTA 9 D'OCTUBRE.

Buscarem en els periòdics articles sobre la conmemoració de la "Festa del 9 d'octubre".

EL LLIBRE QUE NO CAU

Continuan amb els experiments, aquesta setmana ferem el del "LLIBRE QUE NO CAU".
Material: 6 o 7 llibres.
Descripció: Posar un llibre a la vora de la taula que a un 2 cm, de la vorera i després cal anar posant altres al damunt de la mateixa manera que ixquen 2 cm de l'anterior, fins que arriba el últim que quedaria totalment fora de la taula i com a resultat aquest "no cau".


EL TERRATRÈMOL

Terratrèmol a Tavernes de la Valldigna.
El terratrèmol de 3'5º graus en l'escala de Richter, és va sentir a les 22'44 hores  i encara que els xiquets i xiquetes  ja eren al llit, a l'endemà  entraren a la classe comentant el que havia passat.  Necessariment ho haviem de treballar. Les meues companyes i jo ja teniem preparada la noticia.

EL GLOBUS QUE NO EXPLOTA..

  El primer experiment que ferem fou el del globus: "EL GLOBLUS QUE NO EXPLOTA"
 
 Material necessari: dos globus, cel.lo i una agulla.
     
Descripció:
  1.  Inflar un globus, punxar-lo amb una agulla i conseqüentement va explotar.
  2. Enganxar dos trossos de  cel.lo en forma de creu i clavar al mig l'agulla i el globus no explota.


FRASES FETES.

  Aquest ho treballem en el llibre de projectes: " Plovia a bots i barrals".
Hem aprofitat els dies que va ploure molt al nostre poble per treballar algunes frases fetes.

jueves, 15 de octubre de 2009

EL NOSTRE TREBALL A CLASSE.

   El curs passat teniem un llibre de la classe, on treballavem aquelles coses i incidències que els interessava als xiquets i xiquetes. En aquest curs, 5 anys, en tenim quatre. Són blocs de dibuix que els fem servir per a la tasca principal de la classe, allí ho fem tot.
    Un dels blocs l'anomenen  projectes. Ací treballem els projectes que fem al llarg de tot el curs.
    El segon blocs és el del vocabulari. Treballem el vocabulari: pensem, llegim, dibuixem i escrivim en els dos tipus de lletra (cursiva i majúscula) .
     El tercer bloc és el de les noticies i esperiments. Aquest l'hem fet servir la meitat per a les notícies i l'altre meitat per als expriments. Treballem una setmana la noticia i l'altra setmana fem un experiment.


   Hem forrat la tapa de paper periòdic amb el títol corresponent. Cada setmana, busquem una noticia del periòdic. Sobre aquest article treballem totes les possibilitats de lectoescriptura que ens permet: títol de la noticia, tema, lloc, persones ...etc.
    Per la part de darrere treballem els experiments. Fem l'experiment i després el dibuixen i seqüencialitzem.
    El quart bloc és el de plàstica. Treballem el pintors i tot el relacionat amb la part artística.

   Al treballar d'aquesta manera, no fem fotocòpies, tot ho fan els xiquets. Sense fer cap pregrafia, el xiquets i xiquetes escriuen perfectament en cursiva. Les mestres d'aquest nivell, estem molt satisfetes del resultat que ens està donant, ja que els-les nostres alumnes treballen en allò que els agrada. Per a ells és més significatiu. 

miércoles, 7 de octubre de 2009

OCTUBRE



EN OCTUBRE LA VEREMA ÉS.
EN "XAFA  XAFA"
EL RAÏM XAFA AMB TANTS PEUS
QUE EN UN TRES I NO RES
TOT EL VI TRAU
MENTRE PEP NO S'ACALORA
 I A CAVALL ES MENJA UNA POMA